- Volkswagen
- 19564 visningar
- 9 kommentarer
Har du skaffat en ny Volkswagen där du tog för givet att ljussensor / auto-läge på ljusvredet är standard i samtliga modeller? Stör det dig att behöva vrida från "0"-läge till halvljus när skymningen kryper fram eller är du orolig för att åka på en böter för att du glömt vrida om vredet och istället kör med position/DRL istället för halvljus?
Att eftermontera original ljussensor / halvljus-automatik innebär i regel stora kostnader då det oftast krävs byte av bl.a. vindruta och backspegel för att den nya ljussensorn ska monteras korrekt. Lyckligtvis finns en lättare lösning som ger dig liknande funktion för en bråkdel av kostanden!
I inlägget nedan visar vi hur installation av "Auto"-ljusvrede och ljussensor går till och allt du behöver veta om detta, denna eftermontering tar normalt inte mer än 5-10 minuter och kräver ingen programmering / aktivering i bilen.
Nedan demonstreras installation av automatiskt halvljus med ljussensor i en Volkswagen up från 2014, installationen går till på samma sätt även i övriga Volkswagen-modeller (t.ex Golf, Polo, Passat men även VW Transporter / VW Caddy).
SNABB-FRÅGOR:
Vart kan jag köpa hårdvaran jag behöver?
AUTO-HALVLJUS / LJUSAUTOMATIK-KIT FÖR VW
Vilka verktyg behöver jag?
PLASTVERKTYG
- Bilen som halvljus-automatik ska installeras i i detta inlägg är en Volkswagen up från 2014 som saknar automatiskt halv-ljus läge på ljusvredet. Installation utförs på samma sätt även i övriga Volkswagen-bilar.
- Börja med att lossa ljusvredet genom att dra det till "0"-läge och pressa det inåt samtidigt som du vrider det mot halvljus-läge, detta fäller in de "clips / hakar" som håller vredet på plats och tillåter att du lyfter ljus-vredet rakt ur panelen. Detta är samma steg som behöver utföras innan beställning för att säkerställa om 10PIN eller 14PIN är lämplig för just din bil.
- Montera tillbaka det nya ljusvredet i omvänd ordning och sätt spaken till "Auto" läge.
Kommentarer (9)
Ny kommentar