Din varukorg
Varukorgen är tom
- Audi
- 9296 visningar
- 0 kommentarer
Precis som bilens ratt är även växelspaken en illa utsatt del som ofta slits och får bilen att verka äldre än den kanske är just pga detta. Bytet av växelspak på automat-växlade bilar är ofta lättare än man kan tro och variationer på olika växelspakar är många.
I webbutiken finner ni både kolfiber, perforerade och släta växelspakar för Audi / VW.
Nedan går vi genom den snabba processen av att byta växelspak i din Audi med S-tronic där knappen sitter på vänster-sida av knoppen i en Audi A6 4G pre-facelift.
SNABB-FRÅGOR:
Vart kan jag köpa hårdvaran jag behöver?
VÄXELSPAKAR FÖR AUDI / VW
Vilka verktyg behöver jag?
PLASTVERKTYG
TÅNG
- Börja med att lossa ramen som håller damasken till din befintliga växelspak på plats med hjälp av ett plastverktyg. När du lossat ramen, trä lädret ovanför växelspaks-knoppen och med hjälp av en tång, lossa ringen/fästet genom att klämma ihop den och försiktigt dra utåt.
- Tryck sedan knappen på växelspaken och dra knoppen uppåt växelspaken lossar i två lägen/"hack", lirka den uppåt med knappen intryckt tills den lossnar.
Om ramen på den nya spaken skiljer i form från den befintliga växelspaken (t.ex vid eftermontering av facelift-spak i pre-facelift bil) kan du byta denna mot den tidigare ramen som sitter i den gamla spaken. Lossa häftstiften som håller damasken mot ramen på din gamla växelspak tills den lossnar, gör samma process på den nya växelspaken och fäst din gamla ram i den nya växelspaken med hjälp av t.ex häftpistol.
- Med ramen på plats, placera den nya växelspaken och tryck den nedåt. Precis som den gamla spaken lossnade i två steg, behöver även den nya växelspaken tryckas nedåt i två steg. Dra ej ur den röda spärren tills spaken är helt på plats.
När spaken sitter som den ska, dra ur den röda spärren och testa knappen. När allt sitter och fungerar som tänkt, tryck tillbaka damasken i knappsatsen/panelen.
Kommentarer (0)
Ny kommentar